Kan alt overføres til automation?
Man taler så tit om, at tingene bliver mere og mere automatiske, at folk mister deres job til maskiner, at kunderservice bliver foretaget af robotter, at man skal foretage selvbetjening med videre, så man begynder at savne den menneskelige kontakt ude i det virkelige liv.
Man kan næsten klare de fleste af sine indkøb nu om dage, når man tæller nettet med, uden at man behøver møde et eneste menneske.
For nogle mennesker er det rart, at man slipper for at møde en insisterende sælger i en butik, der går efter at lave mersalg, mens man omvendt i andre situationer gerne vil tale med en fagmand i en butik, der kan rådgive og vejlede ud fra ens specifikke ståsted, end at det bare er en computer, der kalkulerer efter det, man indtaster.
Derfor er det vores postulat, at man nok så meget kan udfase mennesker i nogle stillinger og erstatte dem med robotter, der ikke skal have løn, ikke er medlem af en fagforening, ikke skal have frokostpauser, ferier og så videre, men den menneskelige empati og forståelse samt sympati vil man altid skulle bevare i nogle fag.
Man ser jo netop også i disse tider, at mange forretninger slår sig på ikke alene at behandle kunderne som mennesker, men også at behandle hver kunde individuelt, så man kan mærke, at man er unik og meget eftertragtet som asset for virksomheden at have valgt dem.
Derfor kommer vi nok til at se, at mens mange ting ender som automation, så vil der stadig blive sat stort fokus på, at man handler mennesker iblandt, og at man altid kan komme til at få fat i et ægte, levende mennesker enten online eller i den fysiske verden – hvis man ikke ligefrem bliver præsenteret for dette med det samme.
Du kan tilgå dette link og læse meget mere om automation: http://www.sinus-installation.dk/automation/